Kontakt ЋИРLATENG
U Prokuplju svečano uručeni ključevi od 20 stanova izbegličkim porodicama iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske

U Prokuplju svečano uručeni ključevi od 20 stanova izbegličkim porodicama iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske

15.03.2022.

 

 

U Prokuplju su danas 15. marta 2022. godine svečano uručeni ključevi od 20 stanova izbegličkim porodicama iz Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske sa prebivalištem na teritoriji Grada Prokuplja. Stanovi su sagrađeni u okviru Regionalnog stambenog programa (RSP) u Republici Srbiji Potprojekat 2.
Sredstva za izgradnju stanova obezbeđena su iz donatorskog Fonda Regionalnog stambenog programa, čiji je najveći donator Evropska unija, dok je zemljište i infrastrukturu obezbedio Grad Prokuplje. Ukupna vrednost radova je 503.618 €.
Svečanom uručenju ključeva prisustvovali su Nikola Selaković, ministar spoljnih poslova Vlade Republike Srbije i predsednik Komisije za koordinaciju procesa trajne integracije izbeglica, Vladimir Cucić, komesar za izbeglice i migracije Republike Srbije,  Milan Aranđelović, gradonačelnik Prokuplja, Violeta Samardžić, predstavnica UNHCR, Jovan Lazarov, šef kabineta direktora Jedinice za upravljanje projektima u javnom sektoru d.o.o. Beograd, kao i predstavnici drugih međunarodnih organizacija i institucija.
Komesarijat za izbeglice i migracije je u Prokuplju do sada, budžetskim i donatorskim sredstvima, trajno stambeno zbrinuo 189, a ekonomski osnažio dodatnih 213 porodica,  koji su ovde došle tokom ratnih sukoba devedesetih godina prošlog veka.
Regionalni stambeni program zajednički je višegodišnji program Republike Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Hrvatske, koji ima za cilj da obezbedi trajna stambena rešenja za najugroženije izbegličke porodice u regionu. Sprovodi se uz podršku OEBS-a, UNHCR-a i Banke za razvoj Saveta Evrope, a finansiran je sredstvima Evropske unije, koja je i najveći donator, Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke, Norveške, Švajcarske, Italije, Danske, Turske, Luksemburga, Španije, Kipra, Češke, Mađarske, Rumunije i Slovačke.